З початку року в Україні «будівельною амністією» скористалося 27,5 тис. власників самобудів

8.11.2019 - 17:29

З початку року територіальними органами Держархбудінспекції прийнято позитивні рішення по більш ніж 27,5 тис. звернень щодо узаконення об’єктів самочинного будівництва в порядку «будівельної амністії».

Найбільшу кількість декларацій про готовність таких об’єктів до експлуатації зареєстровано у Львівській (2961), Київській (2381), Чернівецькій (1878), Тернопільській (1823), Полтавській (1748), Вінницькій (1526), Закарпатській (1400) та Хмельницькій (1390) областях.

Нагадаємо, «будівельна амністія» запрацювала з набранням чинності Порядку № 158, що був затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 3 липня 2018 року.

Документ регулює легалізацію об’єктів будівництва незначного класу наслідків (СС1), а саме:

  • індивідуальних (садибних) житлових, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд загальною площею до 300 м², збудованих з 5 серпня 1992 року по 9 квітня 2015 року;
  • будівель і споруд сільськогосподарського призначення, збудованих до 12 березня 2011 року.

За спрощеною процедурою прийняття об’єктів в експлуатацію здійснюється безоплатно, а штрафні санкції за виконання будівельних робіт без отримання документів не застосовуються.

Для того, щоб легалізувати самочинно збудовану нерухомість за механізмом «будівельної амністії» замовнику треба подати до органів держархбудконтролю через ЦНАП заяву про прийняття такого об’єкта в експлуатацію, підписану ним і співвласниками земельної ділянки та об’єкта (якщо такі є). А також наступні документи:

  • примірник заповненої декларації;
  • звіт про проведення технічного обстеження об’єкта з інформацією щодо можливості його надійної та безпечної експлуатації;
  • засвідчену копію документа про право власності чи користування земельною ділянкою;
  • засвідчену копію технічного паспорта.

Форми необхідних документів знаходяться на офіційному сайті ДАБІ в розділі «Бланки документів».

Рішення про реєстрацію декларації або її повернення на доопрацювання замовник отримає протягом 10 робочих днів з дня подання заяви. Вона стане підставою для укладення договорів про постачання у прийнятий в експлуатацію об’єкт необхідних для його функціонування ресурсів – води, газу, тепла, електроенергії та оформлення права власності на нього.

Отримати необхідну консультативну та практичну допомогу щодо застосування норм Порядку, зокрема при заповненні декларації та інших бланків необхідних документів, громадяни можуть у Центрах надання адміністративних послуг (ЦНАП).

Рубрики: Новости